Školska godina 2023./2024. u znaku je našeg projekta What makes the I in euro-dentity.
Projekt je zamišljen kao svojevrsni prequel Erasmus KA2 mobilnosti učenika za što bi podnosili prijavu u ovoj školskoj godini i naravno polažemo nade kako će i odobriti financiranje zamišljenog projekta. No, za sada nešto o našem ovogodišnjem eTwinning projektu:
Projekt ima za cilj istražiti identitet - prvenstveno osobni, zatim školski, idenitet mjesta u kojemu živimo, nacionalni identitet te na kraju i europski identitet.
Učenici i učitelji će izaditi takozvani Identity wheel - kotač identiteta kako bi se predstavili svojim vršnjacima. Zatim će izraditi razne "proizvode" koje predstavljaju idenitet naše škole a potom i mjesta u kojemu boravimo.
Koristeći se modelom kulturnog ledenjaka, ili Cultural Iceberg učenici će promišljati o identitetu svog naroda, svoje zemlje. Još davne 1976 Edward T. Hall predstavio je kulturu naroda kroz sliku ledenjaka - ono što je vidljivo, na površini, ali i oni dijelovi kulture koji su skriveni ispod površine vode, ne vidljivi golom oku.
Istražujući ledenjak kulture i stvarajući svoj te na osnovu zaključaka učenika, utvrdit će se koji elementi ili skupine elemenata čine identitet naroda, tj. zemlje. Učenici će pokušati predstaviti proizvod koji pokazuje upravo to.
Kao zajednički zadatak, učenici podjeljeni u skupine s pripadnicima svih zemalja koji sudjeluju u projektu morat će dati prijedloge loga projekta koji objedinjuje sve identitete u jedan zajednički - euro-dentitet sa svim sličnostima i razlikama.
Partnerska škola iz Slovenije poslala je rezime našeg projekta kojega možete pogledati ovdje
Jedan od "proizvoda" projekta bila je tzv. "Culture box" koje partneri razmjenjuju međusobno. U našoj kutiji kulture moglo se pronaći svašta - detalje pogledajte na podstranici Student creations, no mi smo do sada zaprimili dvije: jednu iz Španjolske i drugu iz Turske.
Nova školska godina...novi projekt za eTwinnere - suradnja s Turskom na projektu Y/our celebration. Svaki mjesec odabiremo jedan poseban spomen dan ili blagdan i promoviramo ga na ESEP eTwinning stranici te učimo o drugim posebnim danima koje učenici iz Turske obilježavaju.
U drugom polugodištu 2022./2023. započinjemo dva nova projekta:
Hello friends s novim parterima iz Turske i Španjolske, gdje ćemo se koristiti raznim 2.0 digitalnim alatima gdje će se učenici svaki mjesec baviti novom temom i predstaviti svoje okruženje, sebe, svoje hobije i interese, školu, kao i idealne poslove svojim parterima.
Be my pen friend s partnerom iz Turske gdje će se učenici razmjenjivati pisma a kasnije i mailove sa svojim vršnjacima.
Početkom godine 2022. eTwinneri su se vratili! Trenutačno radimo na dva projekta, s trećim u začecima. Projekte možete pratiti u podstranicama eTwinnera.
Projekti su:
LE'S CREATE A RECIPE BOOK (ožujak - lipanj)
Želimo naučiti nešto više o hrani druge zemlje. Zajedno s partnerom iz Španjolske surađivat ćemo na ovom kratkom ali slatkom projektu. Započeli smo ga upoznavanjem uživo preko Google Meet-a i dogovorili korake projekta:
Predstavljanje škola putem videa ili prezentacije
Izrada Kahoot kviza o svojoj zemlji i objava na Twinspace-u kako bi ga partneri mogli odigrati.
Sastanak uživo kako bi prošli fotografije iz kviza i malo detaljnije upoznali partnerske zemlje i njihovu hranu.
Stvaranje recepata i objava na Twinspace-u.
Izazov prihvaćen! Učenici biraju recepte koje žele i pokušaju stvoriti odabrano jelo. Rekreiranje jela popratiti videom ili fotografijama.
Evaluacija
FROM CHILDREN TO CHILDREN (siječanj - svibanj)
Ideja projekta je stvoriti eknjigu zagonetki raznih kultura i jezika Europe, pa i dalje. U suradnji s partnerima iz Turske, Jordana, Španjolske, Grčke, Portugala, Rumunjske, Bugarske, Poljske, Cipra, Italije, Litve i Azerjbedžana učenici će smišljati, razmišljati, pogađati i stvarati zagonetke i ilustracije time upoznajući vlastite tradicije i tradicije, jezike i kulture drugih naroda.
Faze projekta:
1. Predstavljanje partnera i škola
2. Izrada prijedloga loga projekta
3. Biranje loga
4. Smišljanje i objava narodnih zagonetki na hrvatskom i engleskom jeziku
5. Odabir 10ak zagonetki koje učenici ilustriraju
6. Objava ilustracija i zagonetki na istom listu
7. Stvaranje zajedničke eknjige i korica
8. Evaluacija
Koliko je naš rad bio kvalitetan govori i nacionalna oznaka kvalitete koja nam je dodijeljena!
https://live.etwinning.net/files/live/projects/4/04/504/337504/pdf/b01572e8b9161691_nql_en.pdf
WORLD GAMING LEGACY (ožujak - svibanj)
S obzirom na porast tehnologije u životima djece, malo vremena preostaje za igru. Ovim projektom prisjetit ćemo se tradicionalnih hrvatskih igara koje ćemo odigrati i predstaviti drugim zemljama. Imat ćemo priliku odigrati i njihove igre, čemu se jako veselimo! Objavit ćemo naše uratke, ali i pokoji strani kako bi svi imali priliku malo se poigrati! Naši partneri su Francuska, Portugal, Rumunjska, Turska, Poljska.
Faze projekta su:
1. Smišljanje igara, snimanje videa igara i izrada naputaka za druge
2. Odabir tuđih igara, igranje, snimanje, fotografiranje
3. Sastavljanje eknjige odabranih najdražih igara i objava na hrvatskom i engleskom jeziku
4. Evaluacija
Također, vrijedno smo radili i na ovome projektu i nagrađeni smo nacionalnom oznakom kvalitete:
https://live.etwinning.net/files/live/projects/0/70/870/371870/pdf/b4107250b9161691_nql_en.pdf
We are all precious but different, like pieces of a Kintsugi vase (2018/2019)
Ideja našeg sljedećeg projekta ja kako svi pripadamo velikoj zajednici kojoj svi možemo osobno pridonijeti našim različitim jezicima i tradicijom. Ovaj projekt fokusira se na međukulturnu perspektivu koje često nismo svjesni. Različitim aktivnostima željeli bismo obogatiti našu međukulturnu dimenziju, kako bismo time upoznli sebe, kao i usporedili drugačija gledišta. Ponekad uzimamo druge kulture zdravo za gotovo, te bismo ovim proejektom željeli pojačati našu sposobnost razumijevanja drugih i drugačijih uvjerenja i načina života.
Projekt će trajati cijelu nastavnu godinu i imat će četiri faze:
1. Međukulturalnost u našim identitetima
2. Međukulturalnost u riječima i pjesmama
3. Međukulturalnost u vazama (Kintsugi vaza)
4. Izložba međukulturalnosti
European Day of Languages (Europski dan jezika) 26.9.
Projektom koji je upravo završio (studeni) obilježili smo Europski dan jezika. Kroz niz izazova učenici su surađivali s vršnjacima iz raznih škola naših partnera.
Prvo smo pisali dvojezična pisma, na engleskom i hrvatskom, koja smo slali učenicima drugih škola. Napravili smo snimke kako čitamo ta pisma na oba jezika. Nakon što smo dobili razglednice i pisma iz drugih zemalja partnera, svaki učenik morao je napisati mail zahvale.
Potom smo odabrali četiri poznata jezikolomca (tongue twisters) s kojima smo izazvali naše partnere, no i prihvatili njihove izazove i izgovorili njihove jezikolomce. Pod student creations poslušajte kako je to zvučalo.
Završili smo projekt stvorivši kratki Kahoot kviz za naše partnere, no i odigrali neke njihove.
Sve što su drugi prihvatili kao naš izazov, naravno, morali smo poslušati i evaluirati.
Za kraj smo izradili pano s dobivenim pošiljakama kojeg možete pogledati u holu škole.
« Prosinac 2027 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |